Search
luni 21 mai 2018
  • :
  • :

Prim-ministrul Pavel Filip a testat funcționalitatea sistemului

Premierul Pavel Filip a vizitat joi,22 martie, sediul Serviciului unic de urgență 112, pentru a evalua pregătirile pentru lansarea sistemului, care va avea loc săptămâna viitoare.

Pavel Filip a testat funcționalitatea sistemului informatic automatizat pentru recepționarea și gestionarea apelurilor și a fost informat despre modalitatea de preluare a apelurilor. Premierul s-a interesat de condițiile de muncă ale operatorilor și de instruirea acestora pentru începerea activității. În discuțiile cu dispecerii și reprezentanții instituțiilor responsabile de implementarea serviciului, premierul a accentuat că principalul avantaj al numărului unic este reducerea timpului de reacție în cazurile de urgență, fiind posibilă intervenția mult mai rapidă, dar și coordonată a serviciilor specializate.

Până în prezent a fost dotat sediul serviciului, instalat sistemul informațional și elaborate materialele de identitate vizuală a serviciului. Totodată, au fost angajați prin concurs 38 de operatori, dintr-un total de 200 de dosare depuse. Aceștia au fost instruiți, în prezent cursurile continuând pentru dispecerii Inspectoratului General de Poliție și ai Centrului Național de Asistență Medicală Prespitalicească. De asemenea, este perfecționată soluția de localizare a apelurilor, în comun cu ANRCETI și operatorii de telefonie mobilă, urmând să fie asigurate date cât mai extinse și exacte.

Prim-ministrul Pavel Filip a solicitat clarificarea aspectelor necesare pentru funcționarea eficientă a serviciului și a subliniat importanța unei comunicări intense pe acest subiect și informării cetățenilor, inclusiv a copiilor, despre beneficiile serviciului unic de urgență.

Pe parcursul anului trecut, serviciile specializate au preluat 2,7 milioane de apeluri, cu circa 10% mai multe decât în anul 2016. După activarea numărului unic european pentru apelurile de urgență 112, numerele 901, 902 și 903 vor funcționa în paralel, până la sfârșitul lunii iunie, când toate apelurile vor fi redirecționate la 112.

 

Proiectul serviciului 112 a fost inițiat în mai 2012 de premierul Pavel Filip în perioada în care era ministru al Tehnologiei Informației şi Comunicaţiilor.




Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *